"مرزبان دیگری تا پایان رایزنی‌ها کشته نخواهد شد"+عکس


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

ایا از این وبلاگ راضی هستید؟پس از نظر کادر سفید راست را فشار دهید

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عشقولانه ای و آدرس aknd.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 26
بازدید هفته : 210
بازدید ماه : 208
بازدید کل : 13234
تعداد مطالب : 79
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1



آمار مطالب

:: کل مطالب : 79
:: کل نظرات : 7

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 6
:: باردید دیروز : 26
:: بازدید هفته : 210
:: بازدید ماه : 208
:: بازدید سال : 930
:: بازدید کلی : 13234

RSS

Powered By
loxblog.Com

Enrique Iglesias

"مرزبان دیگری تا پایان رایزنی‌ها کشته نخواهد شد"+عکس
پنج شنبه 14 فروردين 1393 ساعت 1:18 | بازدید : 460 | نوشته ‌شده به دست Enrique Iglesias | ( نظرات )

سیاسی
"مرزبان دیگری تا پایان رایزنی‌ها کشته نخواهد شد"



•    جیش‌العدل: «خطری، جان اسرا را تا پایان مذاکرات تهدید نمی‌کند.»
•    وزیر خارجه پاکستان: «با هدف ارتقای سطح روابط تهران و اسلام آباد، نواز شریف نخست وزیر پاکستان در ماه اردیبهشت و  خرداد آینده  با مقامات تهران دیدار خواهد کرد.»



روز گذشته، گروه جیش‌العدل در پیامی در وبلاگ و توییتر خود ضمن تایید خبر انجام مذاکرات با دولت ایران برای آزادی زندانیان اهل سنت، اعلام کرد که تا پایان رایزنی‌ها، مرزبان دیگری را نخواهد کشت.

در بیانیه‌ی این گروه آمده است؛ در حالی‌که جیش العدل همچنان بر عزم خود مبنی بر اعدام یکی دیگر از مرزبانان در صورت عدم اجابت درخواست خود از حاکمیت جمهوری اسلامی مبنی بر آزادی زندانیان اهل سنت پافشاری دارد؛ در راستای «بخشیدن فرصتی دیگر»، در حکم صادره‌ی خود تجدید‌نظر می‌کند.

به این ترتیب، این گروه شبه نظامی در این بیانیه مدعی شده است که «خطری، جان اسرا را تا پایان مذاکرات تهدید نمی‌کند.» مطالبات جیش‌العدل از حاکمیت ایران برای آزادی مرزبانان ایرانی شامل آزادی ۵۰ عضو زندانی این گروه، ٢٠٠ شهروند سنی مذهب زندانی در ایران و ۵۰ نفر از زنان سنی زندانی در سوریه است.

 در همین حال، ابراهیم حمیدی، رییس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان، گفته که جیش‌العدل خواسته‌های خود را برای آزاد کردن مرزبانان ایرانی به‌طور رسمی اعلام نکرده است. دولت ایران تاکنون در خصوص اجابت مطالبات این گروه که آن را «تروریستی» می‌خواهند؛ اظهارنظر علنی نکرده است.

 برخی منابع ایرانی نقش دولت پاکستان در افزایش قدرت گروه‌های تروریستی مخالف حاکمیت ایران را «عمده» توصیف می‌کنند. در این میان، برخی به انگیزه‌های اقتصادی و سیاسی دولت پاکستان در ایجاد ناآرامی در مناطق مرزی ایران اشاره می‌کنند.

در این حال، وزیر خارجه پاکستان امروز اعلام کرد که« با هدف ارتقای سطح روابط تهران و اسلام آباد، نواز شریف نخست وزیر پاکستان در ماه اردیبهشت و  خرداد آینده  با مقامات تهران دیدار خواهد کرد.» سرتاج عزیز در این راستا تصریح کرد که «توازن روابط میان ایران، عربستان سعودی و پاکستان ضروری است.»

پیش‌تر نشریه‌ی «تلگراف» چاپ لندن در گزارشی به تشریح نقش غیرمستقیم و احتمالی عربستان سعودی در ربوده‌شدن مرزبانان ایرانی پرداخته و مدعی شده بود که به‌صورت تاریخی، خاندان آل سعود و برخی موسسات خیریه وابسته به آنها در پشتیبانی مالی از گروه‌های شبه‌نظامی سنی مخالف جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه در لبنان، افغانستان، سوریه و عراق نقش عمده‌ای داشته است.

 پنج مرزبان ایرانی در بهمن ماه گذشته توسط گروه جیش‌العدل ربوده شدند و روز سوم فروردین این گروه مدعی شد که یکی از این مرزبانان را اعدام کرده است. در فاصله‌ی ربوده‌شدن این مرزبانان اقداماتی از سوی مقامات جمهوری اسلامی صورت گرفت که هنوز نتیجه ملموس آن اعلام نشده است.

یکی از جدی‌ترین اقدامات از سوی رییس دستگاه اجرایی کشور صورت گرفت  که در تماس تلفنی با محمد نوازشریف، نخست وزیر پاکستان، خواستار «اقدام فوری، جدی و عملی» این کشور برای آزادی مرزبانان ایرانی شد. علی لاریجانی، رییس مجلس نیز چندی پیش مدعی شده بود که ایران تماس‌های بسیاری با مسوولان پاکستان و حتی با گروه جیش‌العدل برای آزادی مرزبانان ایرانی برقرار کرده است.

در این میان، واکنش‌های مدنی و مجازی شهروندان به مساله ربوده شدن سربازان ایرانی در رسانه‌ها و مجامع بین‌المللی بازتاب ویژه‌ای یافت. در روزهای نخست پس از انتشار خبر ربوده شدن سربازان ایرانی، در حالی که سکوت مسوولان کشور کماکان ادامه داشت، کاربران ایرانی در فیس بوک و توئیتر با استفاده از اهرم مجازی "FreeIranianSoldiers" صدای این سربازان را به گوش مجامع بین‌المللی رساندند.

 از سوی دیگر، خبر اعدام جمشید دانایی فر، یکی از مرزبانان ایرانی، باعث شد برخی از شهروندان ایرانی به نشانه‌ی اعتراض  در مقابل کنسولگری پاکستان در مشهد تجمع مسالمت آمیز برگزار کردند که البته تجمع مشابه در مقابل سفارت پاکستان در تهران با برخورد نیروهای امنیتی و ضدشورش روبرو شد.

 روز گذشته نیز گوهر عشقی، مادر ستار بهشتی، وبلاگ نویسی که در بازداشتگاه جان خود را از دست داد؛ در نامه‌ای از گروه جیش العدل خواست تا مرزبانان ربوده شده ایرانی را آزاد کنند. شاید مهم‌تر از ثمربخش بودن یا نبودن این دست واکنش‌های مدنی، نفس انجام آنها و تمرین طرح مطالبه از هر گروه یا دولتی به صورت متمدنانه،  مدرن و هوشمند است.
 
 
نظر دهید



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: